Moonshot Branding. The Rocket – Seminarie med Kenneth Qfvarnström

2018-12-06 | 08:00

Den nya generationen modeföretag nöjer sig inte med att bara vara lite bättre. De ser nya möjligheter. De definierar och formar sina marknader i linje med ideologiska missioner och visioner. De förstår värdet av ett välbyggt varumärke.
De upptäcker tidigt vilka trender som håller på att se dagens ljus. De förstår vilka förväntningar trenderna skapar och innoverar sedan blixtsnabbt för att skapa ett kunderbjudande som löser problem, inspirerar, är skonsamt mot moder jord och gör livet tio gånger bättre för människorna som lever på den.

Men hur gör man? Varför lyckas den nya generationen varumärken bättre än gamla? Är det möjligt att identifiera kundens förväntningar i god tid? Hur tar man den rakaste vägen till kundens hjärta? Vad händer när Amazon startar i Sverige? Och varför kommer din ideologi att vara en av verksamhetens främsta konkurrensfaktorer? Följ med på en spännande resa i 180 och få ett antal konkreta tips på hur du ska innovera för att göra varumärket 1000% värdefullare för dina kunder.

Kenneth Qfvarnström har genomfört 100-tals fullskaliga varumärkeskoncept, kommunikationsstrategier och kreativa kampanjer under de senaste åren för både små regionala företag och stora multinationella koncerner. Utvecklade i mitten av 2000-talet en darwinistisk processmodell för hur ett varumärke byggs och kultiveras. Var under 2009 en av medstiftarna till Osterwalders ”Business Model Canvas”. Har studerat neuroestetik, synestetisk design och artificiell intelligens. Filosoferar till vardags kring hur människan kan utvecklas för att må bra i vår digitala biotop. Jobbar idag som varumärkesstrateg, affärsdesigner och creative director. Medlem i en tankesmedja i Kalifornien med fokus på handel och mode. Har gästföreläst vid amerikanska, tyska och svenska universitet.

Plats:

Business Gallery

Textile Fashion Center ingång 3A Borås

Tid:

Kl 8:00 

Anmäl er senast måndag 3 dec

Kategori: Borås