Röhsskas Modedagar – Branschdag

2019-05-09 | 15:00 - 17:30
Röhsska Museet

Röhsska Museet
Göteborg foto: Hendrik Zeitler

 

Branschdag på Röhsska Museet

Nätverket Modebransch Gbg och TEX! bjuder in till Röhsska Museet.

I samband med invigningen av Röhsskas modedagar 9 maj, arrangerar vi en nätverksträff där vi gästas av Cecilia Tall, Generalsekreterare för TEKO och Kenneth Qfvarnström, Affärsdesigner, Varumärkesstrateg, & Creative Director på Brainforest Agency.

Plats: Studion, Röhsska Museet

Tid: Kl 15 – 17:30

Cecilia Tall från TEKO inleder med att prata om framtida möjligheter för svenska modebranschen.

TEKO, Sveriges Textil- och Modeföretag är den gemensamma bransch- och arbetsgivarorganisationen för svenska textil- och modeföretag. De företräder branschen både nationellt och internationellt i alla frågor av gemensamt intresse för den svenska tekonäringen, dess företag och produkter. Huvuduppgiften är att ge service och information till medlemsföretagen. Avtalsområden, arbetsrätt, marknaden, miljön och EU är kärnan i verksamheten.

 

How To Become a Serial Skiller – Kenneth Qfvarnström

Den nya generationen företag vinner idag marknadsandelar
genom att ändra spelreglerna i sin bransch.
De vill inte enbart vara lite bättre. De tänker större. De ser andra möjligheter. De tänker andra tankar. De definierar och formar sina marknader i linje med sina missioner och visioner. De förstår värdet av ett välbyggt varumärke.
De upptäcker tidigt vilka trender som håller på att se dagens ljus. De förstår vilka förväntningar trenderna skapar och innoverar sedan blixtsnabbt för att skapa ett kunderbjudande som löser problem, inspirerar, är skonsamt mot moder jord och gör livet tio gånger bättre för människorna som lever på den. De är SerialSkillers.

Följ med på en spännande resa i 180 och få ett antal konkreta tips på hur du ska innovera för att göra varumärket 1000% värdefullare för dina kunder och bli en Serial Skiller i din bransch.

Kenneth Qfvarnström har genomfört 100-tals fullskaliga varumärkeskoncept, kommunikationsstrategier och kreativa kampanjer under de senaste åren för både små regionala företag och stora multinationella koncerner. Utvecklade i mitten av 2000-talet en darwinistisk processmodell för hur ett varumärke byggs och kultiveras. Var under 2009 en av medstiftarna till Osterwalders ”Business Model Canvas”. Har studerat neuroestetik, synestetisk design och artificiell intelligens. Filosoferar till vardags kring hur människan kan utvecklas för att må bra i vår digitala biotop.

Jobbar idag som varumärkesstrateg, affärsdesigner och copywriter på Brainforest Agency, Borås. Har gästföreläst vid amerikanska, tyska och svenska universitet.​

Vi träffas i Studion på Röhsska Museet och efter föreläsningen finns möjlighet att närvara på invigningen av Röhsskas modedagar.

Anmäl er här nedanför – för info kontakta Patrik på 0733 – 69 11 07

Välkomna!

Röhsskas modedagar
Den 9 – 12 maj 2019 genomförs Röhsskas modedagar för andra gången med ambitionen att bli ett årligen återkommande arrangemang. Första gången modedagarna gick av stapeln var 2016 och hade då mer fokus på det historiska, dåtiden. Utgångspunkten för årets modedagar är samtid och framtid, där vi vill lyfta dels det faktum att de flesta modeföretagen i Sverige faktiskt är verksamma i Västsverige, dels vår samtids viktiga frågor inom det som kan rubriceras som hållbart mode. Modedagarna riktar sig till såväl modebranschen som den intresserade allmänheten. Arrangemanget sker inom ramen för den publika delen av Röhsska museets mötesplatsuppdrag, Mötesplats Röhsska.

Kategori: Göteborg